Minu seekordseks vestluskaaslaseks on pikaajalise ja mitmekülgse juhtimiskogemusega Mart Mägi. Täna on ta juba üle aasta töötanud Statistikaameti vedurina, kuid varasemalt on Mart töötanud PwC juhina, juhtinud Eesti suurimat automüügiettevõtet Amserv ning Südameapteegi ketti haldavat Pharma Holdingut. Lisaks on ta mitmete ettevõtete nõukogu liige ning on tegutsenud EBS-i EMBA koolitajana. Räägimegi Mardiga tema paarikümne aastasest kogemusest juhina ning tema nägemusest, mida tähendab edukas juhtimine.
“Juhile makstakse palka selle eest, et ta organisatsiooni väärtust kasvataks. Siin on oluline juurde lisada kaks asja. Esiteks, organisatsiooni väärtus ei ole ainult firma väärtus omanikule, vaid organisatsiooni väärtus minu jaoks koosneb viiest aspektist: väärtus omanikule, väärtus kliendile, väärtus töötajale, väärtus hankijatele ja partneritele ja väärtus riigile. Siin on viis tähtsat osapoolt ja sa juhina pead suutma kõigi nende jaoks kasvatada väärtust. Kui sa kasvatad ühte teise arvelt, siis su äri pannakse varem või hiljem kinni. Sa lihtsalt ei saa nii toimetada – sa ei saa nt jätta riigile makse maksmata, sest siis pannakse uksed varsti kinni. Samuti ei saa jätta oma töötajatele normaalset tasu maksmata, sest siis jooksevad töötajad minema. Ja samamoodi ei saa kliente cheat’ida, sest siis su äri lõpeb ruttu. Ja sa ei saa partneritega käituda nii nagu neid ei eksisteeriks. Ehk tegelikult me räägime alati sellest, et sul on viis üliolulist osapoolt, kelle heaolu kasvu tuleb silmas pidada. Teiseks on oluline veel lisaks märkida, et juhina minu tasu mõõdupuuks ongi see, kui palju mul õnnestub organisatsiooni väärtust kasvatada. Kui ma küsin mingit tasu oma tegevuse eest juhina, siis ma pean suutma luua organisatsioonile sellest summast suuremat väärtust. Muidu ma juhina ei tunne ennast hästi. See tähendab, et organisatsiooni ja tema oluliste osapoolte väärtuse kasv peab olema mõõdetav. Kui palju sinu tegutsemisajal palgad on kasvanud, kui palju kasumit teenitakse rohkem või kui palju sa suudad võita turuosa juurde – see kõik on mõõdetav. Ja see peab olema selgelt proportsioonis juhi tasuga.” – Mart Mägi
Kuulake ikka ...
“Juhile makstakse palka selle eest, et ta organisatsiooni väärtust kasvataks. Siin on oluline juurde lisada kaks asja. Esiteks, organisatsiooni väärtus ei ole ainult firma väärtus omanikule, vaid organisatsiooni väärtus minu jaoks koosneb viiest aspektist: väärtus omanikule, väärtus kliendile, väärtus töötajale, väärtus hankijatele ja partneritele ja väärtus riigile. Siin on viis tähtsat osapoolt ja sa juhina pead suutma kõigi nende jaoks kasvatada väärtust. Kui sa kasvatad ühte teise arvelt, siis su äri pannakse varem või hiljem kinni. Sa lihtsalt ei saa nii toimetada – sa ei saa nt jätta riigile makse maksmata, sest siis pannakse uksed varsti kinni. Samuti ei saa jätta oma töötajatele normaalset tasu maksmata, sest siis jooksevad töötajad minema. Ja samamoodi ei saa kliente cheat’ida, sest siis su äri lõpeb ruttu. Ja sa ei saa partneritega käituda nii nagu neid ei eksisteeriks. Ehk tegelikult me räägime alati sellest, et sul on viis üliolulist osapoolt, kelle heaolu kasvu tuleb silmas pidada. Teiseks on oluline veel lisaks märkida, et juhina minu tasu mõõdupuuks ongi see, kui palju mul õnnestub organisatsiooni väärtust kasvatada. Kui ma küsin mingit tasu oma tegevuse eest juhina, siis ma pean suutma luua organisatsioonile sellest summast suuremat väärtust. Muidu ma juhina ei tunne ennast hästi. See tähendab, et organisatsiooni ja tema oluliste osapoolte väärtuse kasv peab olema mõõdetav. Kui palju sinu tegutsemisajal palgad on kasvanud, kui palju kasumit teenitakse rohkem või kui palju sa suudad võita turuosa juurde – see kõik on mõõdetav. Ja see peab olema selgelt proportsioonis juhi tasuga.” – Mart Mägi
Kuulake ikka ...
Lisa kommentaar