Minu seekordseks vestluskaaslaseks on 23 aastat Eesti üht edukaimat kommunikatsioonifirmat Corpore vedanud Meelis Kubits. Vahel hakkab varju jääma, et viimastel aastatel üha enam ühiskondlike teemade ja kultuuridplomaatiaga tegelev Meelis on läbi mitme kümnendi edukalt tegutsenud Eesti PR maastikul. See oli ka põhjus, miks kutsusin Meelise endaga vestlema juhtimis- ja kommunikatsioonivaldkonna ristumiskohtadest.
“Ma tooksin esile ühe juhi omaduse. Seda loomulikult ei ole võimalik kuskilt õppida, sellekohast täiendkoolitust saada ega muidu juurde küsida – see on ikkagi karisma. Karisma all pean ma silmas oma visiooni ja suurte eesmärkide omamist, neisse uskumist ning vaatamata tagasilöökidele jõuliselt selle kõige elluviimist. See on oma täiesti sõgeda, hulljulge visiooni loomine ja omamine ning selle nimel töö tegemine, et see saaks ellu viidud. Karismaatilised juhid on edukad juhid; isegi, kui nad oma karisma ja publiku võlumise pealt teevad lühiajaliselt ka mõne vale otsuse (ja kes meist neid ei teeks). See on võluv. Toome Tallinki näite. Enn Pant, kui ta alles hakkas Tallinkit ehitama, siis Tallinki loomise ja arengu lugu oli väga suure avalikkuse kriitika all. Seda väga erinevatel põhjustel. Ja see ei tähenda, et Enn ja tema meeskond oleksid allunud avalikkuse poolt neile pandud ootustele või siis nõudmistele – et nad peavad kuidagi teatud viisil toimetama hakkama. Nemad, vastu ootusi, hakkasid oma visiooni järgides ehitama ja investeerima ning lõpuks ostsid ära Silja Line’i. Mis päeva lõpuks tähendabki seda, et nad surusid ühiskonnale oma nägemuse, juhtimisloogika ja kommunikatsiooni peale. See on puhtalt ühe inimese ja tema meeskonna karisma pealt tehtud edulugu. See on juhtimine, mis tõmbab töötajaid kaasa; see on asi, mis hakkab mõjuma klientidele; see on nähtus, millega sa tahad ise kaasa joosta ning igasugused nõustajad, nö meiesugused tüübid, istuvad nende juhtide kõrval nagu koolipingis sellepärast, et neil on võimalus selliste tegelastega suhelda.” – Meelis Kubits
Kuulake ikka ...
“Ma tooksin esile ühe juhi omaduse. Seda loomulikult ei ole võimalik kuskilt õppida, sellekohast täiendkoolitust saada ega muidu juurde küsida – see on ikkagi karisma. Karisma all pean ma silmas oma visiooni ja suurte eesmärkide omamist, neisse uskumist ning vaatamata tagasilöökidele jõuliselt selle kõige elluviimist. See on oma täiesti sõgeda, hulljulge visiooni loomine ja omamine ning selle nimel töö tegemine, et see saaks ellu viidud. Karismaatilised juhid on edukad juhid; isegi, kui nad oma karisma ja publiku võlumise pealt teevad lühiajaliselt ka mõne vale otsuse (ja kes meist neid ei teeks). See on võluv. Toome Tallinki näite. Enn Pant, kui ta alles hakkas Tallinkit ehitama, siis Tallinki loomise ja arengu lugu oli väga suure avalikkuse kriitika all. Seda väga erinevatel põhjustel. Ja see ei tähenda, et Enn ja tema meeskond oleksid allunud avalikkuse poolt neile pandud ootustele või siis nõudmistele – et nad peavad kuidagi teatud viisil toimetama hakkama. Nemad, vastu ootusi, hakkasid oma visiooni järgides ehitama ja investeerima ning lõpuks ostsid ära Silja Line’i. Mis päeva lõpuks tähendabki seda, et nad surusid ühiskonnale oma nägemuse, juhtimisloogika ja kommunikatsiooni peale. See on puhtalt ühe inimese ja tema meeskonna karisma pealt tehtud edulugu. See on juhtimine, mis tõmbab töötajaid kaasa; see on asi, mis hakkab mõjuma klientidele; see on nähtus, millega sa tahad ise kaasa joosta ning igasugused nõustajad, nö meiesugused tüübid, istuvad nende juhtide kõrval nagu koolipingis sellepärast, et neil on võimalus selliste tegelastega suhelda.” – Meelis Kubits
Kuulake ikka ...
Lisa kommentaar