Veiko Valkiainen 26. aug, 2017
Paavo Heil: tugev tööandja bränd algab tippjuhist
Minu seekordseks vestluskaaslaseks on Eesti esimese eksklusiivselt tööandja turundusele spetsialiseerunud agentuuri Brandem asutaja ja juht Paavo Heil. Paavo on tööandja turunduse valdkonna tipptegija Eestis, kes aitab oma igapäevatöös ettevõtetel säästa tuhandeid eurosid ja tunde personali voolavuse vähendamise ja värbamisvõimekuse tõstmise kaudu. Paavoga räägime, kuidas juhtimiskvaliteedi kasvatamise ja seda toetava süstemaatilise tööandja turundusega on võimalik tõsta nii töötajate pühendumist ja sooritusvõimekust kui ka hoida kontrolli all ettevõtte palga- ja värbamiskulusid.
“Konkurentsis talentide pärast võidavad need, keda töötajad tööandjatena väärtustavad kõige kõrgemalt. Tugeva tööandja brändi loomine algab tippjuhist, kuna ta on ettevõtte juhtimis- ja organisatsioonikultuuri — tööandja brändi tuuma — esmane kujundaja. Tugeva tööandja brändiga ettevõttes on töötajad nõus tegema tööd märkimisväärselt madalama palga eest ja suurema pühendumusega. Samuti on tugeva brändiga tööandjal tööjõu voolavus väiksem ja samal ajal suurem hulk sobivaid kandidaate ennast tööle pakkumas. Seevastu nõrk juhtimiskvaliteet ja seega ka tööandja bränd nõuab töötajate tööle meelitamiseks ja kinnihoidmiseks palgakulude tõstmist, pahatihti isegi kiiremini tootlikkusest; lühikeses perspektiivis võib see ka toimida, kuid pikemas perspektiivis pole selline lähenemine jätkusuutlik. Oskuslik tööandja turundus, mis baseerub tugeval juhtimiskvaliteedil, vähendab märgatavalt ettevõtte palga- ja värbamiskulusid ning tõstab töötajate pühendumist, lojaalsust ja sooritusvõimekust. See kõik kokku aga taandub suuremaks lõppnumbriks kasumi real, mis on oluline iga ettevõtte juhile.” — Paavo Heil
Kuulake ikka …
“Konkurentsis talentide pärast võidavad need, keda töötajad tööandjatena väärtustavad kõige kõrgemalt. Tugeva tööandja brändi loomine algab tippjuhist, kuna ta on ettevõtte juhtimis- ja organisatsioonikultuuri — tööandja brändi tuuma — esmane kujundaja. Tugeva tööandja brändiga ettevõttes on töötajad nõus tegema tööd märkimisväärselt madalama palga eest ja suurema pühendumusega. Samuti on tugeva brändiga tööandjal tööjõu voolavus väiksem ja samal ajal suurem hulk sobivaid kandidaate ennast tööle pakkumas. Seevastu nõrk juhtimiskvaliteet ja seega ka tööandja bränd nõuab töötajate tööle meelitamiseks ja kinnihoidmiseks palgakulude tõstmist, pahatihti isegi kiiremini tootlikkusest; lühikeses perspektiivis võib see ka toimida, kuid pikemas perspektiivis pole selline lähenemine jätkusuutlik. Oskuslik tööandja turundus, mis baseerub tugeval juhtimiskvaliteedil, vähendab märgatavalt ettevõtte palga- ja värbamiskulusid ning tõstab töötajate pühendumist, lojaalsust ja sooritusvõimekust. See kõik kokku aga taandub suuremaks lõppnumbriks kasumi real, mis on oluline iga ettevõtte juhile.” — Paavo Heil
Kuulake ikka …
Mõned tähelepanekud ja väljanopped vestlusest:
# Konkurentsis talentide pärast võidavad need, keda töötajad tööandjatena väärtustavad kõige kõrgemalt. Tugeva tööandja brändi loomine algab tippjuhist, kuna ta on ettevõtte juhtimis- ja organisatsioonikultuuri — tööandja brändi tuuma — esmane kujundaja. Tugeva tööandja brändiga ettevõttes on töötajad nõus tegema tööd märkimisväärselt madalama palga eest ja suurema pühendumusega. Samuti on tugeva brändiga tööandjal tööjõu voolavus väiksem ja samal ajal suurem hulk sobivaid kandidaate ennast tööle pakkumas. Seevastu nõrk juhtimiskvaliteet ja seega ka tööandja bränd nõuab töötajate tööle meelitamiseks ja kinnihoidmiseks palgakulude tõstmist, pahatihti isegi kiiremini tootlikkusest; lühikeses perspektiivis võib see ka toimida, kuid pikemas perspektiivis pole selline lähenemine jätkusuutlik. Oskuslik tööandja turundus, mis baseerub tugeval juhtimiskvaliteedil, vähendab märgatavalt ettevõtte palga- ja värbamiskulusid ning tõstab töötajate pühendumist, lojaalsust ja sooritusvõimekust. See kõik kokku aga taandub suuremaks lõppnumbriks kasumi real, mis on oluline iga ettevõtte juhile.
# Parimad töötajad liiguvad ettevõtetesse, mille maine ja väärtuspakkumine neid enim ligi tõmbab. Ise pakutakse ennast tööle ainult nendesse organisatsioonidesse, mille maine tööandjana on laitmatu. Reeglina on sellise positsiooni saavutamise eelduseks süsteemne ja järjepidev oma töötajate ja kandidaatide suunaline turundustegevus, mille tulemusena sihtgrupp teab organisatsiooni positsioneeringut tööandjana ja seda, miks neil seal on hea töötada. Tööandja brändingu seisukohalt on tähtis jõuda argumentideni, mis tekitavad nii aktiivses kui passiivses kandidaadis huvi tööandja vastu ning lõpuks soovi tööpakkuja juurde tööle minna. Mis on need põhjused, mis panevad töötajaid oma praegusest töökohast lahkuma ja mis tõmbavad uue tööandja poole? Nendest teadmistest lähtuvalt on võimalik valida kandidaadiga suhtlemiseks kõige paremini toimivad argumendid. Kuid siinkohal on vaja meeles pidada, et turundustegevus peab vastama tellija tegelikule materjalile. Kuna on teada, et peamiste kandideerimise katkestamise põhjustena on välja toodud asjaolud, et esmamulje töökeskkonnast ega töövestlusel saadud info töötingimuste koha ei vastanud ootustele, siis on ülioluline tagada organisatsiooni tegelikkuse ja kasutatavate värbamissõnumite kattuvus.
PS! Kui Paavo ja Brandem'i tegemiste vastu huvi rohkem, siis kindlasti tasub kiigata ka nende kodulehele.
Lisa kommentaar